RYGPROBLEMER

​Vores rygsøjle er fantastisk, den giver os mulighed for bevægelse i alle retninger. Rygsøjlen er når den er i god form en meget stærk konstruktion. Den kræver daglig alsidig bevægelse, en god stærk muskulatur og gode bevægelsesvaner.

Rygsøjlen er konstrueret til bevægelse og til at modstå belastning. Måden vi lever på i den vestlige verden, får det til at se ud som om, at ryggen ikke er stærk nok. Det er måske snarere, fordi vi lever livet stillesiddende og bevægelsesfattigt uden tilstrækkelig stimulering, at vi får rygproblemer.

Med vores behandling af rygproblemer opnåes følgende resultater:

• Mange mennesker med smerte fra ryggen vil blive smertefrie i løbet af 2-4 uger uden behandling
  • Mange diskusprolaps patienter bliver smertefrie i løbet af 2-4 måneder ved aflastning og målrettet fysioterapi
  • Ikke alle smerter der stråler ned i benet er forårsaget af diskusprolaps
  • Mange kroniske rygpatienter kan træne sig til en meget bedre ryg
  • Selv med alvorlige rygsmerter, kan det være lige så godt at passe arbejdet, som at ligge i sengen
  • På trods af smerterne gælder det om, at holde dagligdagen igang, for at undgå at blive "en kronisk rygpatient"

Ved rygproblemer kan der være tilfælde, hvor det er nødvendigt at operere ryggen - for eksempel ved frie prolapser der trykker ind på nerverodskeder, hvor der opstår følelsesløshed i skridtet eller hvor der ingen tegn er på bedring af symptomerne.

Kriterierne for succes ved rygbehandling er oftest, at rygproblemerne forsvinder. Undersøgelser har dog vist, at det er ikke godt nok, "at slippe af med smerterne". Musklerne i kropskernen skal igen fungere optimalt, ellers vil ryggen være for sårbare.

Alle Fysioterapeuter hos os kan hjælpe dig med et træningsprogram i forbindelse med dine rygproblemer, der kan minimere risikoen for tilbagefald i smertetilstanden.

Vi anvender følgende når det kommer til patienter med rygproblemer:

• Mobilisering med Mulligan Conceptet
  • Aktivering af muskulaturen
  • Stabilitetstræning af muskelkorset i hele kropskernen
  • Genoptræning af rygmusklerne

Twister conceptet er fremragende til at vedligeholde eller bedre din kropsbevidsthed, din krops bevægelighed og styrke din ryg, bækken og hofte.

KONTAKT OS ALLEREDE I DAG HVIS DU HAR RYGPROBLEMER

Har du rygproblemer så kontakt os på telefon 44 45 13 10 eller send og en mail på info@parkensfysioterapi.dk.

ALLE FØRSTEGANGS BOOKNINGER SKAL SKE VIA TELEFON:

​SENESTE NYHEDER

FYSIO-YOGA OG FYSIO-PILATES HOLD

Med fysioterapeut, yoga- og pilatesinstruktør Lærke Jørgensen.

​Start 1. februar. maks 8 deltagere.

​Yoga:

torsdag kl. 7.45-8.45.

Vurderet 5 / 5 stjerner på baggrund af mere end 8 anmeldelser på​​ Facebook

​Parkens Fysioterapi Aps   |   Århusgade 88 3.sal   |   Karberghus, 2100 København Ø   |   44 45 13 10​  |  info@parkensfysioterapi.dk